Pages Navigation Menu

Wat is er na de waarheid (islam) behalve de verkeerde weg? (sjiisme)

Het verbod op Mut’ah in Shi’a authentieke hadith

Salam Aleykum Warahmatullah,

Ik heb een klein document opgesteld voor de broeders en zusters, mochten ze meer inzicht willen in het verbod op het tijdelijk huwelijk en om de overspeligen en shia te woord te kunnen staan wanneer zij met verworpen dalaa’il deze verboden zaak proberen goed te keuren, omdat het eenmaal een aanbidding is binnen het Shi’isme.

mutah

Al het correcte in dit artikel is dankzij Allah en alle tekortkomingen zijn van mij.

Ten eerste is dit Mu’ta (tijdelijk huwelijk) verboden in de volgende authentieke overleveringen van de profeet (vzmh). En het moet opgemerkt worden dat dit praktijk na de slag van khaybar samen met het vlees van ezels verboden werd voor altijd.

Conclusie: Mutah verboden op de dag van khaybar, tot Yawmul Qiyama DOOR MOHAMMAD (SAW) ZELF !

It was narrated from ‘Ali (may Allaah be pleased with him) that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade mut’ah marriage and the meat of domestic donkeys at the time of Khaybar. According to another report, he forbade mut’ah marriage at the time of Khaybar and he forbade the meat of tame donkeys. Narrated by alBukhaari, 3979; Muslim, 1407.

Het is overgeleverd van Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de Profeet van Allah [sallalahu aleyhi wasallam] Mut’ah (tijdelijk huwelijk) en het vlees van tamme ezelf heeft verboden ten tijde van Khaybar”

In talloze betrouwbare, Sahih ahadith is mut’ah verboden door de Profeet sallalahu aleyhi wasallam, zie onder.

Malik’s Muwatta, Book 28, Hadith 41

Abu Dawud, Book 011, Hadith 2068

Sahih Muslim, Book 07, Hadith 2874 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3249 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3251 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3252 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3253 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3257 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3258 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3259 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3260 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3261 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3255 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3262 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3263 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3264 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3265 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3266 Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3267 Sahih Muslim, Book 21, Hadith 4763

Sahih Bukhari, Vol 7, Book 62, Hadith 050 Sahih Bukhari, Vol 7, Book 62, Hadith 052 Sahih Bukhari, Vol 9, Book 86, Hadith 091 Sahih Bukhari, Vol 7, Book 67, Hadith 432 Sahih Bukhari, Vol 5, Book 59, Hadith 527

Het verbod op Mut’ah in Shi’a authentieke hadith

Lees de bovenstaande overlevering over het verbod op de dag van de slag van khaybar in de top 3 hadith boeken van het Shi’isme:

Nummer 1: Al Istibsaar, door Shaykh Tusi.

Het boek behoort tot de 4 vooraanstaande boeken van het Shi’isme [Al Istibsaar, Al Tahzeeb, Al Kafi, Man laa Yahduruh al Faaqih].

In Al Istibsaar volume 3, p.143 lees je deze overlevering over het verbod op Mut’ah op de dag van Khaybar:

[511] 5 – فأما ما رواه محمد بن أحمد بن يحيى عن أبي الجوزا عن الحسين بن علوان عن عمرو بن خالد عن زيد بن علي عن آبائه عن علي عليهم السلام قال: حرم رسول الله صلى الله عليه وآله لحوم الحمر الأهلية ونكاح المتعة.

”Overgeleverd door Muhammad bin Ahmad bin Jayha, van Abi Jawaaz, van Hussayn bin 3ulwaan, van Umar bin Khaalid, van Zayd bin Ali, van zijn vader Ali (AS) die zei: ”De Profeet sallalahu aleyhi wasallam heeft het vlees van tamme ezels en Mut’ah an Nisa verboden”.

Dit is de top 3 van Shi’a boeken der Aqeeda. Lees het online: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/1159_%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D8%B5%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%8A%D8%AE-%D8%A7%D9%84%D8%B7%D9%88%D8%B3%D9%8A-%D8%AC-%D9%A3/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_0?pageno=142#top

Opvallend genoeg heeft de grootvader van het Shi’isme een heel mooi excuus voor dit soort overleveringen die het gehele aqeeda van de Shi’a omver werpen, hij zegt dan:

فالوجه في هذه الرواية أن نحملها على التقية

..De rede van deze riwaaya is berust op taqiyyah”

O dus alle overleveraars, inclusief Ali ra verrichtte Taqiyyah hier uit angst??

Nummer 2.

Of misschien voldoet de kroon van alle Shi’a boeken, ”Wasaa’il al Shi’a volume 21, p.12” van Hurr al Amili. HET boek van fiqh in het Shi’isme. Er staat:

(1)، عن أبي الجوزاء، عن الحسين بن علوان، عن عمرو بن خالد، عن زيد بن علي، عن آبائه عن علي (عليهم السلام) قال: حرم رسول الله (صلى الله عليه وآله) يوم خيبر لحوم الحمر الأهلية ونكاح المتعة.

”Overgeleverd door Muhammad bin Ahmad bin Jayha, van Abi Jawaaz, van Hussayn bin 3ulwaan, van Umar bin Khaalid, van Zayd bin Ali, van zijn vader Ali (AS) die zei: ”De Profeet sallalahu aleyhi wasallam heeft het vlees van tamme ezels en Mut’ah an Nisa verboden”.

Lees het online: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/1207_%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%8A%D8%B9%D8%A9-%D8%A2%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D9%8A-%D8%AC-%D9%A2%D9%A1/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_0?pageno=12#top

Er het zieligste is, dat ze dan toch over Ali radiallahu anhu moeten liegen, en dat doet Hurr al Amili op de volgende manier:

أقول: حمله الشيخ وغيره (2) على التقية – يعني في الرواية – لان إباحة المتعة من ضروريات مذهب الإمامية،

Hij zegt dat was n.a.v. Taqiyyah [i.e. LIEGEN]. En liegen geldt als een noodzaak in het geloof van de Imaamiyyah Shi’a.

Maa Shaa Allah. Prima geregeld. Elk overlevering waarin prostitutie wordt verboden, is overgeleverd uit ”ANGST’‘ en dan nota bene van Ali ra. Voor wie was hij bang dat hij niet durfde te zeggen dat Mut’ah ”halal” is? Voor wie was Zaid de raawi bang?

Sterker nog, alle overleveringen die zijn overgeleverd door alle generaties van de gelovigen en tientallen sahaaba tellen niet mee. Het MOET wel Umar ibn al Khattaab radiallahu anhu zijn geweest volgens de shia.

Verdraaiing van de Qur’aan door de Shi’a.

De shi’a zijn eveneens van mening dat deze prostitutie in de Qur’aan (4/24) is toegestaan. Iets dat niet waar is.

Een juiste tafsir van deze aya.

Prohibiting the Mut`ah of Marriage Mujahid stated that, [فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَـَاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً]

(So with those among them whom you have enjoyed, give them their required due,) was revealed about the Mut`ah marriage. A Mut`ah marriage is a marriage that ends upon a predeterminied date. In the Two Sahihs, it is recorded that the Leader of the Faithful `Ali bin Abi Talib said, “The Messenger of Allah prohibited Mut`ah marriage and eating the meat of domesticated donkeys on the day of Khaybar (battle).” In addition, in his Sahih, Muslim recorded that Ar-Rabi` bin Sabrah bin Ma`bad Al-Juhani said that his father said that he accompanied the Messenger of Allah during the conquest of Makkah, and that the Prophet said, «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي كُنْتُ أَذِنْتُ لَكُمْ فِي الاسْتِمْتَاعِ مِنَ النِّسَاءِ، وَإنَّ اللهَ قَدْ حَرَّمَ ذَلِكَ إِلى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، فَمَنْ كَانَ عِنَدَهُ مِنْهُنَّ شَيْءٌ فَلْيُخَلِّ سَبِيلَهُ، وَلَا تَأْخُذُوا مِمَّا آتَيْتُمُوهُنَّ شيئًا»

(O people! I allowed you the Mut`ah marriage with women before. Now, Allah has prohibited it until the Day of Resurrection. Therefore, anyone who has any women in Mut`ah, let him let them go, and do not take anything from what you have given them.) Allah’s statement, [وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُمْ بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ]

(but if you agree mutually (to give more) after the requirement (has been determined), there is no sin on you.) is similar to His other statement, [وَءَاتُواْ النِّسَآءَ صَدُقَـتِهِنَّ نِحْلَةً]

(And give to the women their dowry with a good heart). The meaning of these Ayat is: If you have stipulated a dowry for her, and she later forfeits it, either totally or partially, then this bears no harm on you or her in this case. Ibn Jarir said, “Al-Hadrami said that some men would designate a certain dowry, but then fall into financial difficulties. Therefore, Allah said that there is no harm on you, O people, concerning your mutual agreement after the requirement (has been determined).” meaning, if she gives up part of the dowry, then you men are allowed to accept that. Allah’s statement, [إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيماً حَكِيماً]

(Surely, Allah is Ever All-Knowing, All-Wise.) is suitable here, after Allah mentioned these prohibitions.

[وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلاً أَن يَنكِحَ الْمُحْصَنَـتِ الْمُؤْمِنَـتِ فَمِنْ مَّا مَلَكَتْ أَيْمَـنُكُم مِّن فَتَيَـتِكُمُ الْمُؤْمِنَـتِ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَـنِكُمْ بَعْضُكُمْ مِّن بَعْضٍ فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَءَاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَـت غَيْرَ مُسَـفِحَـتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ فَإِذَآ أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَـحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَـتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِىَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَأَن تَصْبِرُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ] (25. And whoever of you have not the means wherewith to wed free believing women, they may wed believing girls from among those whom your right hands possess, and Allah has full knowledge about your faith, you are one from another. Wed them with the permission of their own folk (guardians) and give them their due in a good manner; they should be chaste, not fornicators, nor promiscuous. And after they have been taken in wedlock, if they commit Fahishah, their punishment is half that for free (unmarried) women. This is for him among you who is afraid of being harmed in his religion or in his body; but it is better for you that you practice self-restraint, and Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.)

Bron: http://www.tafsir.com/default.asp?sid=4&tid=10829

http://islamqa.info/en/ref/20738/temporary

Fatwa geraadpleegd: IslamQA – Shaykh Ibn Saleh al Munajjid

Dus de claim dat het in de Qur’aan staat is 100 % incorrect.

De shia hebben naast dit, ook andere ”argumenten” om deze prostitutie van hun goed te praten. Je zal deze shia/rafidis vaak deze referenties zien presenteren:

Sunnitische verwijzingen: * Sahih al-Tirmidhi, V1, p.157 *

Tafsir al-Qurtubi, V2, p.365, overleverd door al-Darqunti

Dit is de hadith:

823 حدثنا عبد بن حميد أخبرني يعقوب بن إبراهيم بن سعد حدثنا أبي عن صالح بن كيسان عن ابن شهاب أن سالم بن عبد الله حدثه أنه سمع رجلا من أهل الشام وهو يسأل عبد الله بن عمر عن التمتع بالعمرة إلى الحج فقال عبد الله بن عمر هي حلال فقال الشامي إن أباك قد نهى عنها فقال عبد الله بن عمر أرأيت إن كان أبي نهى عنها وصنعها رسول الله صلى الله عليه وسلم أأمر أبي نتبع أم أمر رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال الرجل بل أمر رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال لقد صنعها رسول الله صلى الله عليه وسلم http://www.islamweb.net/newlibrary/display…no=2&ID=753

“… Ibn Umar werd gevraagd over Tamatu’ tussen Hajj en Umrah en hij zei

Hajj at Tamattu is helemaal GEEN TIJDELIJK HUWELIJK.

Nog een claim die ze maken gedurende hun missie om prostitutie voor zichzelf halal te maken is dit argument:

Sahih Muslim, Book 008, Number 3243

Dit is de overlevering:

Abdullah (b. Mas’ud) reported: We were on an expedition with Allah’s Messenger (may peace be upon him) and we had no women with us. We said: Should we not have ourselves castrated? He (the Holy Prophet) forbade us to do so He then granted us permission that we should contract temporary marriage for a stipulated period giving her a garment, and ‘Abdullah then recited this verse: ‘Those who believe do not make unlawful the good things which Allah has made lawful for you, and do not transgress. Allah does not like trangressers”

De bovenstaande overlevering gaat over een militaire expeditie, en dit was een tijd voor de slag van khaybar, toen Mut’ah nog was toegestaan. Dus, weer een invalide argument.

De volgende argument gebruiken zij eveneens om te kunnen prostitueren:

***Sahih Muslim, Book 008, Number 3246:****

Dit is de overlevering:

Jabir b. ‘Abdullah and Salama b. al-Akwa’ said: There came to us the proclaimer of Allah’s Messenger (may peace be upon him) and said: Allah’s Messenger (may peace be upon him) has granted you permission to benefit yourselves, i. e. to contract temporary marriage with women. Sahih Muslim, Book 008, Number 3247: Salama b. al. Akwa’ and Jabir b. Abdullah reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) came to us and permitted us to contract temporary marriage

In relatie tot de vorige overlevering, dit was gedurende de tijd dat de Profeet het tijdelijk huwelijk had toegestaan. De mensen die dit plaatsen, naast het feit dat ze geen denkvermogen te hebben om objectief te zijn, eerlijk en oprecht te zijn, kunnen niet eens lezen in welk hoofdstuk deze overlevering is opgenomen door Imam Muslim: Namelijk ” Chapter: Temporary marriage and its prohibition for all times to come.”

online: http://www.hadithcollection.com/sahihmuslim/136-Sahih%20Muslim%20Book%2008.%20Marriage/11472-sahih-muslim-book-008-hadith-number-3246.html

De volgende argument in de reeks argumenten die ze misbruiken:

Sahih Muslim, Book 008, Number 3250

De hadith:

Abu Nadra reported: While I was in the company of Jabir b. Abdullah, a person came to him and said that Ibn ‘Abbas and Ibn Zubair differed on the two types of Mut’as (Tamattu’ of Hajj 1846 and Tamattu’ with women), whereupon Jabir said: We used to do these two during the lifetime of Allah’s Messenger (may peace be upon him). Umar then forbade us to do them, and so we did not revert to them.

Het is een bekend feit dat sommige metgezellen van de Profeet sallalau aleyhi wasallam niet op de hoogte waren van het verbod, zoals Jaabir ra en Ibn Abbas radiallahu anhu. Een soortgelijke overlevering:

Hadith in Sahih Muslim:

(Hoofdstuk: Mut’ah al Hajj !)

باب في متعة الحج

 

1238 حدثنا محمد بن حاتم حدثنا روح بن عبادة حدثنا شعبة عن مسلم القري قال سألت ابن عباس رضي الله عنهما عن متعة الحج فرخص فيها وكان ابن الزبير ينهى عنها فقال هذه أم ابن الزبير تحدث أن رسول الله صلى الله عليه وسلم رخص فيها فادخلوا عليها فاسألوها قال فدخلنا عليها فإذا امرأة ضخمة عمياء فقالت قد رخص رسول الله صلى الله عليه وسلم فيها وحدثناه ابن المثنى حدثنا عبد الرحمن ح وحدثناه ابن بشار حدثنا محمد يعني ابن جعفر جميعا عن شعبة بهذا الإسناد فأما عبد الرحمن ففي حديثه المتعة ولم يقل متعة الحج وأما ابن جعفر فقال قال شعبة قال مسلم لا أدري متعة الحج أو متعة النساء

قوله : ( عن مسلم القري ) هو بقاف مضمومة ثم راء مشددة . قال السمعاني : هو منسوب إلى بني قرة حي من عبد القيس . قال : وقال ابن ماكولا ، هذا ، ثم قال : وقيل : بل ؛ لأنه كان ينزل فنظره قرة .

Waar ging het argument tussen Ibn Abbas en Az Zubayr over ? Mut’ah al Haj in eerste instantie !

.. ابن عباس رضي الله عنهما عن متعة الحج فرخص فيها وكان ابن الزبير

(Mut’ah al Hajj is geen tijdelijk huwelijk, maar het gebod om met je vrouw in de heilige stad te verblijven en de Hajj te verrichten.

De hadith die zij plaatsen is: Ibn Uraij reported: ‘Ati’ reported that Jabir b. Abdullah came to perform ‘Umra, and we came to his abode, and the people asked him about different things, and then they made a mention of temporary marriage, whereupon he said: Yes, we had been benefiting ourselves by this temporary marriage during the lifetime of the Holy Prophet (may peace be upon him) and during the time of Abu Bakr and ‘Umar. Sahih Muslim Book 008, Number 3248, Bab al-Nikah

Het Arabische daarvan is:

ثنا عبد الله بن محمد بن جعفر ثنا أبان بن مخلد ثنا أبو عبد الله العطار ثنا عبد الرزاق أخبرني إبن جريج قال قال عطاء خرج جابر بن عبد الله معتمرا فجئناه في منزله فسأله القوم عن أشياء فذكروا له المتعة فقال نعم استمتعنا على عهد رسول الله وأبي بكر وعمر . رواه مسلم عن الحلواني عن عبد الرزاق ، المصدر ( المسند المستخرج على صحيح مسلم ج:

De listige rawafid misbruiken deze hadith om hun haram praktijk met onschuldige moslima’s goed te keuren.

De context van de hadith is: Hajj en Umrah !

..Jabir b. Abdullah came to perform ‘Umra

De hadith gaat over Hajj At Tamatu en dat zal ik uitleggen.

De Hajj kan je op drie manieren verrichten:

Namelijk: Firaaq, dit houdt in dat je Hajj apart verricht zonder de Umrah te verrichten.

Qiran: Je intendeert de Hajj en de Umrah in 1 Ihraam. Je blijft in de status van Ihraam na de Umrah tot je de Hajj verricht.

De derde manier is Mut’ah: Dat is, je verricht de Umrah in Ihraam, en na de Umrah treedt je buiten de Ihraam, en mag je alles doen wat je normaal gesproken ook mag doen (behalve het verlaten van Maccah), waaronder gemeenschap hebben met je wettige vrouw. Wanneer de tijd van Hajj aanbreekt, treed je weer in de Ihraam en verricht je de hajj.

Dit heeft uiteraard helemaal NIETS te maken met tijdelijk huwelijk dat verboden is in de Islaam tot de dag des oordeels..

Ibn Abbas radiallahu anhu heeft het helemaal niet over Mut’ah an Nisa, en Imam Muslim heeft deze riwaya daarom ook geplaatst onder de hofodstuk: ‘’Baab fi Mut’atal HAJJ !!’’

باب نكاح المتعة وبيان أنه أبيح ثم نسخ ثم أبيح ثم نسخ واستقر تحريمه إلى يوم القيامة

Hoofdstuk: ‘’Tijdelijk huwelijk en diens VERBOD tot de dag des oordeels’’

Bovendien was Ibn Abbas was ook FOUT om zo te denken, hier hebben we het overigens over gehad en Ibn Abbas radiallahu anhu was hierover gecorrigeerd door Ali ra:

Imam Muslim has narrated that according to Mohammad Bin ‘Abdullah Bin Numayr who said: “My father had narrated to us according to ‘Ubaidullah according to Ibn shahab according to Alhassan and ‘Abdullah the sons of Mohammad Bin ‘Ali according to their father according to ‘Ali (r.a.a.) that he heard Ibn ‘Abbas (r.a.a.) being lenient towards temporary marriage, so he said, ‘WAIT IBN ABBAS, THE MESSENGER OF ALLAH (SWT) HAD FORBIDDEN IT ON THE DAY OF KHAYBAR when he also prohibited the meat of domestic camels

En het is helemaal geen ‘’geheim’’ dat Abdullah ibn Abbas ra een andere mening had dan de rest over Mut’ah.

In het Arabisch:

عن علي ؛ أنه سمع ابن عباس يلين في متعة النساء . فقال : مهلا . يا ابن عباس ! فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عنها يوم خيبر ، وعن لحوم الحمر الإنسية .

الراوي:علي بن أبي طالبالمحدث:مسلم – المصدر:صحيح مسلم- الصفحة أو الرقم:1407

خلاصة حكم المحدث:صحيح

 

(‘..WAIT IBN ABBAS, THE MESSENGER OF ALLAH (SWT) HAD FORBIDDEN IT ON THE DAY OF KHAYBAR when he also prohibited the meat of domestic camels..)

 

Een soortgelijke overlevering over de woordenwisselling van Zubayr en Ibn Abbas ra.

 

Sahih Moslim. Chapter 27: CONCERNING TAMATTU’ IN HAJJ

Book 007, Number 2854: Muslim al-Qurri reported: I asked Ibn Abbas (Allah be pleased with them) about Tamattu’ in Hajj and he permitted it, whereas Ibn Zubair had forbidden it. He (Ibn ‘Abbas) said: This is the mother of Ibn Zubair who states that Allah’s Messenger (may peace be upon him) had permitted it, so you better go to her and ask her about it. He (Muslim al-Qurri said): So we went to her and she was a bulky blind lady and she said: Verily Allah’s Messenger (may peace be upon him) permitted it.

 

Arabisch (sharh):

 

باب في متعة الحج

1238 حدثنا محمد بن حاتم حدثنا روح بن عبادة حدثنا شعبة عن مسلم القري قال سألت ابن عباس رضي الله عنهما عن متعة الحج فرخص فيها وكان ابن الزبير ينهى عنها فقال هذه أم ابن الزبير تحدث أن رسول الله صلى الله عليه وسلم رخص فيها فادخلوا عليها فاسألوها قال فدخلنا عليها فإذا امرأة ضخمة عمياء فقالت قد رخص رسول الله صلى الله عليه وسلم فيها وحدثناه ابن المثنى حدثنا عبد الرحمن ح وحدثناه ابن بشار حدثنا محمد يعني ابن جعفر جميعا عن شعبة بهذا الإسناد فأما عبد الرحمن ففي حديثه المتعة ولم يقل متعة الحج وأما ابن جعفر فقال قال شعبة قال مسلم لا أدري متعة الحج أو متعة النساء

 

 

 

Sahih Moslim. Chapter 27: CONCERNING TAMATTU’ IN HAJJ

Book 007, Number 2854: Muslim al-Qurri reported: I asked Ibn Abbas (Allah be pleased with them) about Tamattu’ in Hajj and he permitted it, whereas Ibn Zubair had forbidden it. He (Ibn ‘Abbas) said: This is the mother of Ibn Zubair who states that Allah’s Messenger (may peace be upon him) had permitted it, so you better go to her and ask her about it. He (Muslim al-Qurri said): So we went to her and she was a bulky blind lady and she said: Verily Allah’s Messenger (may peace be upon him) permitted it.

Arabisch (sharh):

باب في متعة الحج

 

1238 حدثنا محمد بن حاتم حدثنا روح بن عبادة حدثنا شعبة عن مسلم القري قال سألت ابن عباس رضي الله عنهما عن متعة الحج فرخص فيها وكان ابن الزبير ينهى عنها فقال هذه أم ابن الزبير تحدث أن رسول الله صلى الله عليه وسلم رخص فيها فادخلوا عليها فاسألوها قال فدخلنا عليها فإذا امرأة ضخمة عمياء فقالت قد رخص رسول الله صلى الله عليه وسلم فيها وحدثناه ابن المثنى حدثنا عبد الرحمن ح وحدثناه ابن بشار حدثنا محمد يعني ابن جعفر جميعا عن شعبة بهذا الإسناد فأما عبد الرحمن ففي حديثه المتعة ولم يقل متعة الحج وأما ابن جعفر فقال قال شعبة قال مسلم لا أدري متعة الحج أو متعة النساء

Naar aanleiding hiervan, gingen ze naar Asmaa bint Abu Bakr Sadiq, en dit is nog een argument dat ze gebruiken om hun prostitutie goed te laten keuren. Ze menen hier, dat de dochter van Abu Bakr Sadiq radiallahu anhu, Asmaa, ook aan Mut’ah deed, en de bron die ze hiervoor geven is het volgende:

***Musnad At Tajalisi****

De overlevering:

حدثنا يونس قال حدثنا أبو داود قال حدثنا شعبة عن مسلم القرشي قال دخلنا على أسماء بنت أبى بكر فسألناها عن متعة النساء فقالت فعلناها على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم

Vertaling:

Overgeleverd door Yunus, Abu Dawud, Sh’ba, Muslim al Qurayshi die zei: ”We bezochten Asma bint Abu Bakr en we vroegen haar over Mut’ah an Nisa, ze zei: We deden het in de tijd van de profeet sallalahu aleyhi wasallam.

Ze heeft nergens aangegeven dat zij het zelf heeft gedaan. Het is alsof je een Muslim vraagt: Wat doen jullie tijdens het slachtfeest? En hij zegt ”We slachten schapen” dat wil niet zeggen dat je ze persoonlijk slacht.

Sterker nog, het feit dat ze het verleden tijd gebruikt, geeft aan dat zij ook van mening was dat het verboden is.

Bovendien gingen ze naar Asmaa ra omdat Zubayr en Ibn Abbas ra een meningsverschil hadden aangaande Tamattu al Hajj: Dat lees je hieronder.

De betreffende Hadith in Sahih Muslim:

باب في متعة الحج

1238 حدثنا محمد بن حاتم حدثنا روح بن عبادة حدثنا شعبة عن مسلم القري قال سألت ابن عباس رضي الله عنهما عن متعة الحج فرخص فيها وكان ابن الزبير ينهى عنها فقال هذه أم ابن الزبير تحدث أن رسول الله صلى الله عليه وسلم رخص فيها فادخلوا عليها فاسألوها قال فدخلنا عليها فإذا امرأة ضخمة عمياء فقالت قد رخص رسول الله صلى الله عليه وسلم فيها وحدثناه ابن المثنى حدثنا عبد الرحمن ح وحدثناه ابن بشار حدثنا محمد يعني ابن جعفر جميعا عن شعبة بهذا الإسناد فأما عبد الرحمن ففي حديثه المتعة ولم يقل متعة الحج وأما ابن جعفر فقال قال شعبة قال مسلم لا أدري متعة الحج أو متعة النساء

قوله : ( عن مسلم القري ) هو بقاف مضمومة ثم راء مشددة . قال السمعاني : هو منسوب إلى بني قرة حي من عبد القيس . قال : وقال ابن ماكولا ، هذا ، ثم قال : وقيل : بل ؛ لأنه كان ينزل فنظره قرة .

Waar ging het argument tussen Ibn Abbas en Az Zubayr over ? Mut’ah al Haj !

.. ابن عباس رضي الله عنهما عن متعة الحج فرخص فيها وكان ابن الزبير …

Vervolgens zegt Ibn Abbas, ga naar Asmaa bint Abu Bakr, en zij zal jou vertellen dat het weldegelijk was toegestaan (Dit zegt Ibn Abbas, terwijl hij zelf niet op de hoogte is dat het verboden is tot Ali ra hem corrigeerde later ref. 1238 Sahih Muslim, riwaya is ook later geplaatst).

Al Qurri zegt in bovenstaande riwaya vervolgens, dat hij dus naar Asmaa Bint Abu Bakr Sadiq ra ging om te vragen.

Een soortgelijke overlevering in

***Tabarani in “Kabir”***

277 – حدثنا عبد الله بن أحمد بن حنبل و محمد بن صالح بن الوليد النرسي قالا : ثنا أبو حفص عمرو بن علي قال : ثنا أبو داود ثنا شعبة عن مسلم القري قال : : دخلنا على أسماء بنت أبي بكر فسألناها عن المتعة فقالت : فعلناها على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم

”’Muslim al Qurry zei, we bezochten Asmaa..”

En hierin is er geen sprake van Mut’ah an Nisaa, maar Mut’ah over het algemeen.

Abdullah ibn Abbas heeft zelf ook afstand genomen van zijn foute mening:

Het is te lezen in Zad al Ma’aad van Ibn al Qayyim rahimahullah:

”Ibn Abbas was van mening dat mu’ah was toegestaan, maar wanneer mensen het practiseerden zonder dat er sprake was van nood, heeft hij taraju3 gedaan en zijn fatwa dat het toegestaan is, teruggetrokken”

Ibn al Qayyim vervolgt: ”De rede dat Ibn Abbas het toestond, was omdat hij Qiyaas (analogie) toepaste en vergeleek het met een persoon die ten tijde van nood, haraam vlees eet

Imaam at -Tirmidhi heeft tevens in zijn Jami, volume 5, p49 gezegd onder het hoofdstuk ”Tahrim Nikah al Mut’ah (Verbod van Nikah al Mut’ah):

Onder de geleerden van de Sahaba, waren zij allen van mening dat Mut’ah was verboden, behalve Ibn Abbas, hij deed een Rukhsah (consessie) hierin in geval van nood, maar later nam hij zijn fatwa terug en verklaarde hij Mut’ah HARAAM”.

Abu Bakr al Jassaas heeft in zijn boek, Ahkaam al Qur’aan, volume 2, p148/149 gezegd:

‘Het is overgeleverd van Jabir ibn Zayd dat Ibn Abbas afstand nam van deze mening

قَالَ يُونُسُ: قَالَ ابْنُ شِهَابٍ: وَسَمِعْتُ الرَّبِيعَ بْنَ سَبْرَةَ، يُحَدِّثُ عُمَرَ بْنَ عَبْدِ الْعَزِيزِ، وَأَنَا جَالِسٌ، أَنَّهُ قَالَ: مَا مَاتَ ابْنُ عَبَّاسٍ حَتَّى رَجَعَ عَنْ هَذِهِ الْفُتْيَ

Yunus heeft gezegd: Ibnu Shihaab zei: Ik hoorde Ar rabi’ bin Sabrah overleveren van Umar ibn Abdul Aziz, terwijl ik zat, zei (Ibnu Sabrah), Ibn Abbas stierf niet, voordat hij zijn fatwa (over mut’ah) terugtrok” [Overgeleverd door Abu Awaanah, #4057]

Een ander leugen dat de shia en hun rafidi broeders willen verspreiden is de geboorte van Abdullah ibn Zubayr. Ze claimen dat hij geboren werd uit Mut’ah. Het ”bewijs” dat ze naar voren halen:

———————————————————————————————————————–

****

وأول مجمر سطع في المتعة مجمر آل الزبير الأندلسي، احمد بن محمد بن عبد ربه (متوفاى: 328هـ)، العقد الفريد، ج4، ص14، ناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت / لبنان، الطبعة: الثالثة، 1420هـ – 1999م. اولين كه آتش‌دانى كه براى ازدواج متعه در آن عود ريخته شد (يعنى اولين جشن ازدواج از متعه) آتش‌دان آل زبير بود! ”Het eerste trouwfeest doormiddel van MUT’AH was van Ale Zubayr!”

****

————————————————————————————————————————

Ten eerste, de bron is dubieus, Iqd al Fareed is geen authentiek boek. Het is een boek van de Arabische verhalen, gericht op het gebruik van mooie taal. De verhalen in Iqd al Fareed, hebben GEEN isnaad (keten van overleveraars). Ibn Kathir heeft tevens over de auteur van Iqd al Fareed,

De auteur van dit boek is Ibn Abd Rabbuh al Andalusi. De verhalen in dit boek hebben geen enkele waarde en geen enkele authenticiteit. De authenticiteit van een historisch verslag is in dit geval berust op de sterkte van de isnaad, maar dit boekje heeft helemaal geen isnaad. We herinneren jullie aan de woorden van Abdullah ibn Mubarak rahimahullah toen hij zei ” Isnaad (keten van overleveraars) is een onderdeel van het geloof. Ware het niet voor de Isnad, dan had iedereen iets gezegd dat hem zou behagen (sharh sahih muslim van imam an nawawi).

Ten tweede, is dit een verzinsel van een onbetrouwbaar persoon. Abd rabb werd in de wereldberoemde Al Bidaya Wan Nihaaya van Imam ibn Kathir ”onbetrouwbaar, en een persoon met sterke shi’itische overtuigingen die zich onder het mom van een loyale law abiding citizen had verschuild onder het gezag van de Spaanse Khalifa, zijn werk is geen betrouwbare bron voor historische informatie”

De auteur keek niet naar de matn (inhoud) of authenticiteit, maar naar de schoonheid van de taal. Hetzelfde geldt tot op een punt voor Nahjul Balagha, het is soms zeer aantrekkelijk te lezen, maar qua asnaad is zwak. Ibn Abu Rabuh’s de auteur van Iqd al farid had als enige voorwaarde voor de inhoud van zijn boek gesteld dat de taal, eloquent Arabisch is, geen authenticiteit of historisch waarde. Vandaar dat in dit boek veel mawdu3, en neppe ”overleveringen” van shia en rawaafid te vinden zijn.

Ten derde,

Abdullah ibn Zubayr Radiallahu anhu was het eerste kind dat na de Hijra werd geboren, zijn moeder en zijn vader waren VOOR DE HIJRAH getrouwd in Maccah en ze behoorden tot de MUHAAJIREEN !

Voor de Hijra was Mut’ah NIET toegestaan, vlak na de Hijra werd Abdullah ibn al Zubayr radiallahu anhu geboren (terwijl mut’ah niet was toegestaan voor de ummah) en Mut’ah werd tijdens de ghazwah van Khaybar verboden! Het heeft geen enkele basis, terwijl er geen enkel probleem is als Zubayr ra uit zawaaj al mut’ah geboren zou zijn toen het toegestaan was, er zou geen haraam of schande daarop rusten, omdat de ahkaam van Allah niet zijn overschreven. Maar zelfs dat is niet zo, want Asmaa radiallahu anha had een permanente huwelijk met Zubayr ibn Al Awaam radiallahu anhu.

وأفتيت بتزويج المتعة ». وذكر اجابته على الأولى ، ثم قال: « وأما المتعة ، فان عليا رضي الله عنه قال : سمعت رسول الله (ص) رخصّ فيها ، فأفتيت بها ، ثم سمعت ينهى عنها ، فنهيت عنها ، وأول مجمر سطع في المتعة مجمر آل الزبير ». فهل رأيتم كيف يحرفون الكلم عن مواضعه ويكذبون . ثم ان هذا الأثر معلق ، فصاحب العقد الفريد أحمد بن عبد ربه توفى سنة ثلاثمائة وثمان وعشرين ، والشعبي عامر بن شراحيل من التابعين توفى بعد المائة الأولى ، فالحديث غير متصل السند وليس العقد كتاب رواية يا أصحاب المتعة ! ثالثا: من يستقرئ كتب السير والتواريخ يجد أن الزبير تزوج أسماء رضي اللّه عنهما بكراً ، وبعد وفاته لم تتزوج فكانت حاملاً بعبد اللّه بن الزبير ، وما ولدته إلا بقباء وكان أول مولود في الإِسلام كما هو مشهور . والمتعة لم توجد إلا بعد الهجرة وقبل غزوة خيبر ، فزواج أسماء بالزبير رضي اللهّ عنهما زواج دائم ، وأنه ليبعث على التعجب استدلالهم بآخر هذا النص ، لاتفاقه معهم والستر على أوله ، لمباينته لرأيهم ».

فهل هذه الحكاية المبتورة في كتاب الراغب تثبت حقيقة شرعية , وتعارض بها الروايات المسندة من كتب المحدثين المعتمدة

De volgende claim die ze aanhalen:

————————————————————————————————————————–

****Tafseer Dur al-Manthur, Volume 2 page 140*****

————————————————————————————————————————–

In deze referentie zou Ali radiallahu anhu gezegd hebben dat Umar radiallahu anhu Mut’ah had verboden. Maar als we naar de keten van deze overlevering kijken, komen we erachter dat het ZWAK is. In de voetnoot is te lezen dat de keten GEBROKEN is, er is sprake van inqitaa’ tussen Al Hakam bin Utaybah en Ali ibn Abu Talib.

Tevens zegt Ibn Hajar dat het mogelijk is dat Al Hakam, Tadlis deed.

Het volgende bewijs van de mut’ah practiserende shia:

Narrated ‘Imran bin Husain:

The Verse of Mut’a was revealed in Allah’s Book, so we did it at the time of Allah’s Apostle, and nothing was revealed in Quran to make it illegal, nor did the Prophet prohibit it till he died. But a man (who regarded it illegal) expressed what his own mind suggested.”

Sahih Bukhari [Arabic], Kitab al Tafseer, Tradition 4559.******

————————————————————————————————————————–

Deze overlevering is opgenomen in het Hoofdstuk van ”Mut’ah al Haj” en de vers waar dit over gaat is

Surah 2:196… فمن تمتع بالعمرة الى الحج

De volgende:

————————————————————————————————————————–

****Tafseer Tabari, Volume 4 page 10****

————————————————————————————————————————–

Hier zou Ali ra hebben gezegd dat Umar ra Mut’ah verbood, laten we naar de keten van overleveraars kijken.

حدثنا محمد بن المثنى، قال: ثنا محمد بن جعفر، قال: ثنا شعبة، عن الحكم، قال: سألته عن هذه الآية: { وَٱلْمُحْصَنَـٰتُ مِنَ ٱلنِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكْتَ أَيْمَـٰنُكُمْ } إلى هذا الموضع: { فَمَا ٱسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ } أمنسوخة هي؟ قال: لا. قال الحكم: قال عليّ رضي الله عنه: لولا أن عمر رضي الله عنه نهى عن المتعة ما زنى إلا شقّى.

http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?…Page=12&Size=1

Ten eerste: De hadith is mursal, omdat tussen Al Hakam en Ali, niemand is. Al Hakam was geboren in het jaar 46H, en Sayyidna Ali was overleden in het jaar 40H, dus hebben zij elkaar nooit kunnen ontmoeten.

Ten tweede, is Al Hakam, zwak in shia bronnen.

De volgende ”bewijs” van de shia/rawafid die graag prostitutie halal verklaren.

————————————————————————————————————————–

****Tafseer Durre Manthur, Volume 2 page 486****

————————————————————————————————————————–

وأخرج عبد الرزاق وأبو داود في ناسخه وابن جرير عن الحكم. أنه سئل عن هذه الآية أمنسوخة؟ قال: لا. وقال عليّ: لولا أن عمر نهى عن المتعة ما زنا إلا شقي.

http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?…&Page=6&Size=1

Hij neemt de overlevering van Tabari, dus zelfde zwakke sanad van Al Hakam.

De volgende bewijs van de shia in hun missie om prostitutie toe te staan:

————————————————————————————————————————–

****Tafseer Kabeer [Fakhr ad Deen Ar Razi], Volume 3 page 95****

————————————————————————————————————————–

Dit is de overlevering:

وروى محمد بن جرير الطبري في تفسيره عن علي بن أبي طالب رضي الله عنه أنه قال: لولا أن عمر نهى الناس عن المتعة ما زنى إلا شقي،

Keten, zelfde al van Tabari, met Al Hakam, dus zwak.

————————————————————————————————————————-

Laten we nu kijken naar de feiten in het Shi’isme over Mut’ah en waarom ze dit zo vurig willen verdedigen.

SHIA HADITH

In het Shi’isme, is mut’ah een AANBIDDING, een religieuze daad waardoor je beloning krijgt:

Abaan ibn Tulugh heeft overgeleverd dat hij tegen Imaam Ja’far heeft gezegd ‘’’Vaak kom ik tijdens mijn reizen een hele mooie vrouw tegen en ik ben niet zeker of zij een echtgenoot heeft, zij een overspelige is of een met een dubieus karakter’’ Imaam Ja’far zei: ‘’Waarom zou je je druk maken over deze dingen? Jouw taak is om te geloven wat zij zegt, en als zij zegt dat ze geen echtgenoot heeft, moet je Mut’ah met haar doen’’

Bron: Al Kulayni, Furuh Al kaafi, Vol, 2, p196. Deze overlevering is authentiek volgens de shia geleerden.

Zanaarah zei: ‘’Ik vroeg de Imaam (Ja’far) met hoeveel meisjes ik ‘’Mut’ah’ kan doen, hij zei ‘’Met zoveel als je wilt, ze zijn zoals gehuurde meisjes’’. Bron: Al Kulayni, Furuh Al kaafi, Vol, 2, p191

’Diegene die deelneemt aan mut’ah een keer in zijn leven, behaalt de status van Imam al Hussein. Diegene die het tweemaal doet, bereikt de status van Imam al Hassan. Diegene die het driemaal doet bereikt de status van Imam Ali . En diegene die het viermaal doet, bereikt de status van Muhammad.’’

Bron: Kashaanee, Tafsir Minhaajus Saadiqeen, (Tehraan: Daar Kutub Islamiyyah, 1396 A.H.) p356.

In de shia Fiqh, zul je vaak het woord ‘L’aarat ul Furuj’’ tegenkomen, wat simpelweg betekent ‘’het UITLENEN VAN VAGINA’S).

Laten we naar de Shia Fiqh en Jurisprudentie van de grote shia geleerden kijken.

‘’Het is toegestaan om mut’ah te doen met een hoer, maar met een afgunst, als zij een erkende hoer is. Wanneer een persoon mut’ah doet met haar, dient hij haar te adviseren om ander werk te vinden (de professie: hoererij) te verlaten.

[Dus wanneer hij sex met deze arme hoer heeft gehad, gaat hij haar adviseren om iets anders te doen dan de hoer uit te hangen. Maar wat moeten de rafida dan doen ? Natuurlijk, arme, onwetende moslimas opleiden om hun nieuwe hoeren te worden].

Bron: Al khomeini, Tahreer al Waseelah (Najaf: Matba’ah Al-Adab, 1390 A.H.).

Over voorwaarden gesproken meneertje: Lees wat de grootste autoriteit van shias van deze eeuw te zeggen heeft, ‘’Ayatullah Sistani’’.

http://www.alseraj.net/ar/fikh/2/?TzjT8odm…1&150&5

Vraag 126: “Is het noodzakelijk om na te vragen of een vrouw bekend staat om haar zina (overspel) voordat ik met haar mut’ah sluit of hoeft dat niet gevraagd te worden? En als het vragen hieromtrent noodzakelijk is, moet ik haar dan op haar woord geloven (of verder onderzoeken)?”. Antwoord: Vragen stellen is niet noodzakelijk.

aa

http://www.sistani.org/local.php?modules=n…d=0&page=11

Vraag 103: “Is het toegestaan om permanente huwelijken na te laten en aan mut’ah huwelijken te doen?”. Antwoord: Toegestaan, maar niet juist”.

bb

 

 

http://www.alseraj.net/ar/fikh/2/?TzjT8odm…;1&30&1

Vraag 30: Is het toegestaan voor meerdere mannen om voortdurend in afwisseling mut’ah te sluiten met 1 vrouw als zij niet tot haar binnendringen? En mogen zij ook binnendringen als zij haar overgans periode heeft bereikt?” Antwoord: Het is toegestaan alvorens zij haar overgansperiode bereikt zolang zij niet binnendringen, en nadat zij haar overgansperiode heeft bereikt mogen zij tot haar binnendringen, maar dit alles mag alleen op de voorwaarde dat de vorige contract is verlopen”.

cc

 

http://istefta.alhakeem.com/ajwebeh/nekah/08.htm

Fatwa door de grote Aytullah Muhammad Tabtaba’ie Al-Hakeem:

Vraag: “Mag ik mut’ah aangaan met een maagde meisje als we afspreken dat ik niet tot haar (seksueel) binnendring, maar dat we slechts gaan flirten enz zonder dat haar wali (VADER) daarvan afweet?” Antwoord: Jawel, dat is toegestaan, maar tot haar indringen is daarna verboden zelfs als zij daarna weer instemt. En jullie moeten ook oppassen dat jullie niet teveel aan elkaar gehecht raken zodat jullie jezelf niet meer in zouden kunnen houden en dat je dan tot haar binnendringt hetgeen namelijk verboden is” …

dd

ee

 

http://www.shahroudi.com/Portal/Cultcure/A…3157/71243.aspx

Vraag 207: De gelovigen in het Westen gaan door veel beproevingen zoals het kijken naar onbedekte vrouwen, dus zij zoekent hier een uitweg en zoeken toevlucht in de mut’ah binnen de grenzen van de shariah. Zij komen voor twee keuzes te staan:

 

1- Het gaan naar een openlijke bordeel (hoerenplaats) waar veel zinah openlijk plaatsvindt 2- Het gaan naar (soortgelijke) geheime plaatsen die alleen in kranten gevonden worden en verder geheim zijn

 

Dus mijn vraag is als volgt: Is het toegestaan om mut’ah te sluiten (met vrouwen) uit de bovenstaande twee keuzes? En (een mut’ah) met welke van de twee genoemde locaties is beter, wetende dat de tweede plaats de eer beschermt aangezien het in geheim gebeurt en alle blaam wegneemt?”

Antwoord: “Als het een Islamitische mut’ah was, en de vrouw was niet getrouwd en zij was niet in haar iddah periode en een bruidschat en de voortduring van het huwelijk was genoemd dan kan zij jouw vrouw worden in beide gevallen. Echter, de tweede keuze moet genomen worden aangezien de prostitutie daar niet openlijk plaatsvind en het beschermt de eer van de mensen”.

ff

SHIA HADITH (betrouwbaarste shia boeken)

Koelayni in “Al-Kaafi”, Deel 5, Bladzijde 542, Overlevering 6: 6 – محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن علي بن الحكم، عن علي بن سويد قال: قلت لابي الحسن (ع): إني مبتلي بالنظر إلى المرأة الجميلة فيعجبني النظر إليها، فقال لي: يا علي لا بأس إذا عرف الله من نيتك الصدق وإياك والزنا فإنه يمحق البركة و يهلك الدين http://www.al-shia.org/html/ara/books/lib-…l-kafi-5/22.htm

Hur Amielie in “Wasael Al-Shia”, Deel 20, Bladzijde 308, Overlevering 3: 3 ـ وعنه ، عن أحمد ، عن عليّ بن الحكم ، عن عليّ بن سويد قال : قلت لأبي الحسن ( عليه السلام ) : إنّي مبتلى بالنظر إلى المرأة الجميلة فيعجبني النظر إليها ، فقال : يا علي ، لا بأس اذا عرف الله من نيتك الصدق وإياك والزنا فانه يمحق البركة ويهلك الدين http://www.rafed.net/books/hadith/wasael-20/v15.html

VERTALING:

Ali Ibn Suwaid zei: Ik zei tegen Abul Hassan: “Ik kan het kijken naar MOOIE vrouwen niet nalaten, ik houd ervan om naar hen te staren”. Hij zei: “Daar is niets mis mee, zolang Allah weet dat je intentie zuiver is, maar kijk uit voor zina want daarmee vergaan zegeningen en het geloof”.

AUTHENTICITEIT:

والرواية صحيحة وصريحة في معناها “De overlevering is SAHIH en de betekenis is DUIDELIJK”. http://www.islamicfeqh.com/magazines/feqh11-12a/asefi11.htm

Vraag: “Is het toegestaan om mut’ah te sluiten met vrouwen die constant zeggen dat ze met mannen naar bed willen, en die bekend staan om hun overspellige daden, en om hen te vertellen dat mut’ah geen overspel is maar een religieuze huwelijk?” Antwoord: “Het is toegestaan om mut’ah te sluiten met een vrouw die bekend staat om haar overspel, maar op een voorwaarde dat zij niet in haar iddah periode is. En als zij met een man naar bed gaat, dan moeten zij een specifieke tijdstip aanstellen hoelang ze bij elkaar blijven en haar iddah periode moet niet gebroken worden”. http://img840.imageshack.us/img840/1263/67624634.jpg

http://www.istefta.com/ans.php?stfid=5920&subid=20

AYATULLAH SISTANI:

Zijn fatwa database: http://www.alseraj.net/ar/fikh/2/?TzjT8odm…1&180&6

Vraag 164: “In sommige plaatsen, waar de financiele omstandigheden van mensen slecht zijn, doen vrouwen mut’ah voor geld en niet slechts voor vermaak … Is het toegestaan om met hen mut’ah te sluiten?”. Antwoord: “Toegestaan”. http://img34.imageshack.us/img34/2336/25574603.jpg

http://www.alseraj.net/ar/fikh/2/?TzjT8odm…1&180&6

http://www.alseraj.net/ar/fikh/2/?TzjT8odm…1&210&7

Vraag 201: “Is het toegestaan voor een vrouw om mut’ah te doen in de Shariah wet en om daar haar werk van te maken waarmee zij geld verdient?”.Antwoord: “Toegestaan”.

Vraag 160: “Is het toegestaan om mut’ah te doen met een vrouw die zwanger is gemaakt (door een andere man) op een haram wijze?” Antwoord: “Daar staat geen verbod op”.

gg

MUT’AH TOEGESTAAN ZONDER WALI ! (Ayatullah Sistani).

http://sistani.org/local.php?modules=nav&a…w=1&cid=165

Vraag 5: “Een man was met een maagde getrouwd, hij ging tot haar in van achteren, moet zij een iddah periode wachten? En mag zij een tijdelijke huwelij sluiten zonder dat haar wali (vader) daarvan afweet? Antwoord: “Ze moet een iddah periode wachten, en het is toegestaan om een tijdelijke maar ook een permanente huwelijk te sluiten zonder dat je wali daarvan afweet”.

hh

Wat heeft Ja’far As Sadiq, de voor shia, onfeilbare Imam werkelijk gezegd over tijdelijk huwelijk?

Lees mee:

عن جعفر بن محمد أنه سئل عن المتعة فقال: هي الزنا بعينه

Al Bayhaqy citeert dat Ja’far Mut’ah ”pure overspel” noemde, (Zinaa bi 3ayna)

[Ibn Hajar, Fath ul Baari9/173] en Al Shawkaani in Nayl al Awtar 6/271]

Moge Allah de onwetenden naar het pad van de Profeten, de Shuhada en de Saalihin leiden.

DE ISLAAM IS GEVRIJWAARD VAN DEZE LEUGENS EN OVERSPELIGEN

No Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Volgens de sjiieten zijn Al-Khoei en Al-Sistani ongelovigen. | Sjiieten-ONTMASKERD - […] weten allemaal dat prostitutie Haram (verboden) is.  Het verbod op prostitutie (muta) is een bekend feit, zelfs onder (gematigde)…
  2. Iraanse vrouwen plegen massaal zelfmoord i.v.m. onrecht. | Sjiieten-ONTMASKERD - […] van de grootste (indirecte) oorzaak van de zelfmoorden is een Iraanse/sjiitische gebruik, namelijk Muta. In de volksmond noemen we…

Leave a Comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *