Hun aanpak (Taqiyya)
–
Wat is Taqiyyah?…
(1) Het is een Shi’ietische overlevering die luidt: “Taqiyyah is mijn geloof en het geloof van mijn voorvaderen.” Zij zeggen ook dat: “Eenieder die geen taqiyyah verricht, heeft geen geloof.” Tevens staat het vermeld in ‘Al-Islaamoe Sabieloes-Sa’aadah’ dat: “Als een persoon verwacht dat hem of zijn bezit kwaad zal overkomen, het verplicht voor hem is om het goede gebieden en het slechte verbieden te verlaten. Deze regelgeving is één van de bijzonderheden die specifiek zijn aan de Shi’ieten, en het wordt at-Taqiyyah genoemd.”
Het is duidelijk dat als dit tot de letter gevolgd zou worden, zelfs Djihaad verlaten zou kunnen worden, en dit zou gegarandeerd in tegenstrijd zijn met het bevel van Allaah de Verhevene.
De tekst hierboven geldt slechts ter informatie. We hebben een uitgebreid artikel dat het sjiitisch concept van ’taqiyyah’ ontkracht. Klik hier.
Toevlucht nemen tot Taqiyyah is alleen toegestaan in één situatie: tijdens oorlog tegen de ongelovigen die de vijanden van Islaam zijn. Dat is onderdeel van de etiquette van oorlog.
Sorry, maar wat jij hier nu plaatst is precies wat de shia juist zeggen en nu zeg jij dat jullie dit ook vinden. Kom op zeg. Velen van jullie nemen dit niet eens aan. Het mag bij jullie niet eens, terwijl er in jullie boeken staat dat het ook werd gedaan.
Als je nou echt verdiept in de shia, dan weet je ook dat wij de boeken niet als 100% Sahih beschouwen. Dat betekent niet dat ik hiermee zeg dat Bukhari en Muslim Sahih is. Het is bewezen dat dat zeker niet is. Een boek kan ook niet 100% Sahih zijn. Het zijn overleveringen, als de overleveringen overeenkomt met de Qoran en de als het in de andere belangrijke boeken staat is het pas Sahih.
In Bukhari etc. staan dingen die erg tegenstrijdig zijn. Het ene moment erg tegen Omar en Abu bakr en Aisha en het andere moment positief. Ik heb Bukhari thuis (in Arabisch/Farsi) en er staat ook in aan de achterzijde dat veel dingen niet vertrouwbaar zijn wat er in Bukhari staat. Dus hoeveel Sahih is dat dan nog?? en hoe was Bukhari nou eigenlijk als je dit zo leest. Niet betrouwbaar dus.
EDIT ADMIN: Ik weet nu eigenlijk niet voor welke groep je het opneemt; door je eerste aanname keer je je tegen de uitspraken van Kulayni en Khomeinie over Taqiyya. Er zijn nog andere momenten waarop je kan “liegen”. Dit ontken ik niet. Oorlog is daar 1 van. Dit gaat helemaal niet tegen de Islaam in. Taqiyya, zoals jullie dat doen; DAT is pas verboden. Elke weldenkende mens zal het erover eens zijn.
Daarnaast heten de boeken van Muslim en Bukhari Sahih, omdat ze juist zijn. In die boeken zitten maar een -FRACTIE- van alle hadith, en vergeet niet dat het bij de minste onbetrouwbaarheid zo is dat een hadith Daeef(zwak) wordt. Je zegt dat een boek niet 100% sahih kan zijn?!?! De Quran is dat volgens jouw dus ook niet? Daarnaast; als een overlevering is gedaan, en er bewijzen voor zijn, en de keten van overleveraars betrouwbaar is, dan is het Sahih.
Ik denk dat we allebei weten dat de boeken van de Shia hier niet eens op letten, aangezien de overleveraars “die en die” zijn, en waarvan het grootste gedeelde Mawdu3 is.
Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar Sjiieten zoeken altijd een reden om moslims aan hun boeken te laten twijfelen maar Sahih Bukhari is nogmaals: Juist en correct. Als er iets “minder” over staat over bepaalde personen dat moet je de uitleg van de overleveringen lezen. Je spreekt ook over een Arabische/Farsi “Sahih”. Hoe “Sahih” is dat dan nog wel niet? Lees het in de oorspronkelijke, Arabische vorm indien je objectief wilt blijven. Sahih Bukhari en Muslim zijn realistisch; bij ons is het niet zo dat een persoon op alle vlakken “onfeilbaar” is, mensen zijn mensen.
Senad abou imran.
Taqiyyah vormt 9/10e van het Shi’isme, en kan uitgevoerd worden te allen tijde, ongeacht of je leven bedreigd wordt of niet dat je ergens op een terras zit of op facebook aan het liegen bent. Het kan allemaal.
والتقية واجبة لا يجوز تركها إلى (7) أن يخرج القائم (عليه السلام)، فمن تركها فقد دخل في نهي الله عز وجل ونهي رسوله (8) والأئمة صلوات الله عليهم (9).
”Taqiyyah is VERPLICHT en het is NIET TOEGESTAAN om het achterwege te laten tot de Qaaem [Shia versie van de Mehdi] verschijnt en hij die het nalaat heeft de wetgeving van Allah, zijn Profeet en de A’immah [imams] overtreden”
Boek: ”al Hidaaya”
Auteur: ”Shaykh Sodook”
الهداية – الشيخ الصدوق – الصفحة ٥٣
Referentie te vinden in: ”Bihaar al Anwaar” J75/421 en ”Safinatul Bihaar #416”
Online: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/4_%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%8A%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%8A%D8%AE-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%AF%D9%88%D9%82/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_290
Moeten wij raar opkijken naar de Shi’a, de personen zijn zeer bedreven in hetgeen ze doen en ze zijn heel loyaal aan hun boeken en geleerden en fictieve imams die dit verplicht zouden hebben gesteld. Als iemand van hun Kufr en deceptie niets leert, kan er zeker iets geleerd worden van hun vastberadenheid aan hun valse ideologie.
(2/161)
________________________________________
صحيحة محمد بن مسلم (1) عن ابي جعفر عليه السلام ” قال: انما جعل التقية ليحقن بها الدم فإذا بلغ الدم فليس التقية، وفى موثقة ابى حمزة الثمالى (2) عن ابى عبد الله عليه السلام ” قال: انما جعلت التقية ليحقن بها الدم فإذا بلغت التقية الدم فلا تقية “، وفى مرسلة الصدوق في الهداية (3) قال: ” قال الصادق عليه السلام: لو قلت ان تارك التقية كتارك الصلوة لكنت صادقا والتقية في كل شئ حتى يبلغ الدم فإذا بلغ الدم فلا تقية “.
Iets soortgelijks zegt ook AyatollaaT Khomeini in zijn boek, المكاسب المحرمة السيد الخميني
Download compleet boek: http://search.4shared.com/postDownload/D6bVNjKv/___.html
Deze leider van de paganistische revolutie heeft in zijn boek, ‘’Ar rasaa’il’’ de manier van Taqiyyah beter uitgelegd:
ثم انه لا يتوقف جواز هذه التقية بل وجوبها على الخوف على نفسه أو غيره بل الظاهر ان المصالح النوعية صارت سببا لإيجاب التقية عن المخالفين فتجب التقية وكتمان السر ولو كان مأمونا وغير خائف على نفسه وغيره.
Hij zegt hier feitelijk, dat Taqiyyah [liegen] WAAJIB is met hen [Ahl ul Sunnah] die met ons van mening verschillen [Shi’a] en Ahl ul Sunnah wordt hier ‘’Mukhaalifin’’ genoemd, zoals alle andere ayaatu shayatin dan gewend zijn te doen. En hij vervolgt, ‘’Zelfs als de eigen IK of iemand anders GEEN GEVAAR lopen’’ [i.e. buiten levensgevaar].
Boek: ‘’Al Resaa’il’’ Juld 2, pagina 201
Auteur: ‘’Khomeini’’
Online: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/486_%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%85%D9%8A%D9%86%D9%8A-%D8%AC-%D9%A2/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_0?pageno=201#top
ان غاية التقية لا تنحصر في حفظ الانفس ودفع الخطر عنها أو عن ما يتعلق بها من الاعراض والاموال، بل قد يكون ذلك لحفظ وحدة المسلمين وجلب المحبة ودفع الضغاين فيما ليس هناك دواع مهمة إلى اظهار العقيدة والدفاع عنها. كما انه قد يكون لمصالح آخر، من تبليغ الرسالة بنحو احسن
‘’Het doel van Taqiyya is niet begrensd met iemand zijn level of om kwaad van jezelf of van de familie of rijkdom af te wenden. Het kan zijn dat ‘’Taqiyyah’ gebruikt wordt om de eenheid van de Muslims te behouden als er geen noodzaak is om de echte Aqeedah (credo) te openbaren of te verdedigen. Het kan dienen voor andere doelen net zoals het verspreiden van de boodschap op een mooier manier’’ [i.e. door te liegen en te bedriegen].
Wat tussen de haakjes is, is uiteraard van mijzelf.
Boek: ‘’Al Qawaa’id al Fiqqiyyah’’ Juld 1, pagina 410
Auteur: ‘’Al Shaykh Naasir, Makaarim al Shir’aazi’’
Online: http://lib.eshia.ir/13010/1/410
Maar de Rafidi zou zichzelf niet zijn als hij niet zou liegen over de Profeet sallalahu aleyhi wasallam, en daarom lezen we in de Sh’a autoritaire boeken, zoals ‘’Al Hidaayah (Sadook,p51), ‘’Man Laa Yahduruh al Faaqih, p127’’, ‘’Wasaa’il al Shi’a, p466’’ Bihaar al Anwaar en Kashful Ghumma dat deze mensen het volgende aan de Profeet sallalahu aleyhi wasallam hebben toegeschreven en moge Allah tabaaraka wa ta’ala ze vernederen fi dunya wal aakhira voor deze misdaad.
تارك التقية كتارك الصلاة
‘’Hij die Taqiyyah verlaat, verlaat het GEBED’’
Auteur: ‘’Al Sadook’’
Boek: ‘’Al Hidaayah’’
Online: http://www.alseraj.net/3/index2.shtml?61&70&65&1&47
Beste Sukayna:
DIT is Taqiyyah volgens het Shi’isme. Plus de autoritaire ahaadith en aqwaal van de fundamentleggers van het Shi’isme. wallahi als jij ikhlaas en Taqwa hebt neem je dit aan.
Taqiyyah vormt 9/10e van het Shi’isme, en kan uitgevoerd worden te allen tijde, ongeacht of je leven bedreigd wordt of niet dat je ergens op een terras zit of op facebook aan het liegen bent. Het kan allemaal.
والتقية واجبة لا يجوز تركها إلى (7) أن يخرج القائم (عليه السلام)، فمن تركها فقد دخل في نهي الله عز وجل ونهي رسوله (8) والأئمة صلوات الله عليهم (9).
”Taqiyyah is VERPLICHT en het is NIET TOEGESTAAN om het achterwege te laten tot de Qaaem [Shia versie van de Mehdi] verschijnt en hij die het nalaat heeft de wetgeving van Allah, zijn Profeet en de A’immah [imams] overtreden”
Boek: ”al Hidaaya”
Auteur: ”Shaykh Sodook”
الهداية – الشيخ الصدوق – الصفحة ٥٣
Referentie te vinden in: ”Bihaar al Anwaar” J75/421 en ”Safinatul Bihaar #416”
Online: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/4_%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%8A%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%8A%D8%AE-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%AF%D9%88%D9%82/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_290
(2/161)
________________________________________
صحيحة محمد بن مسلم (1) عن ابي جعفر عليه السلام ” قال: انما جعل التقية ليحقن بها الدم فإذا بلغ الدم فليس التقية، وفى موثقة ابى حمزة الثمالى (2) عن ابى عبد الله عليه السلام ” قال: انما جعلت التقية ليحقن بها الدم فإذا بلغت التقية الدم فلا تقية “، وفى مرسلة الصدوق في الهداية (3) قال: ” قال الصادق عليه السلام: لو قلت ان تارك التقية كتارك الصلوة لكنت صادقا والتقية في كل شئ حتى يبلغ الدم فإذا بلغ الدم فلا تقية “.
Iets soortgelijks zegt ook AyatollaaT Khomeini in zijn boek, المكاسب المحرمة السيد الخميني
Download compleet boek: http://search.4shared.com/postDownload/D6bVNjKv/___.html
Deze leider van de paganistische revolutie heeft in zijn boek, ‘’Ar rasaa’il’’ de manier van Taqiyyah beter uitgelegd:
ثم انه لا يتوقف جواز هذه التقية بل وجوبها على الخوف على نفسه أو غيره بل الظاهر ان المصالح النوعية صارت سببا لإيجاب التقية عن المخالفين فتجب التقية وكتمان السر ولو كان مأمونا وغير خائف على نفسه وغيره.
Hij zegt hier feitelijk, dat Taqiyyah [liegen] WAAJIB is met hen [Ahl ul Sunnah] die met ons van mening verschillen [Shi’a] en Ahl ul Sunnah wordt hier ‘’Mukhaalifin’’ genoemd, zoals alle andere ayaatu shayatin dan gewend zijn te doen. En hij vervolgt, ‘’Zelfs als de eigen IK of iemand anders GEEN GEVAAR lopen’’ [i.e. buiten levensgevaar].
Boek: ‘’Al Resaa’il’’ Juld 2, pagina 201
Auteur: ‘’Khomeini’’
Online: http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/486_%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%85%D9%8A%D9%86%D9%8A-%D8%AC-%D9%A2/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_0?pageno=201#top
Ik vind dat we deze mensen niet raar moeten vinden, dit zijn gewoon zeer goede volgers, men kan ze misschien gebruiken in een workshop om de mate van vastberadenheid en gehoorzaamheid jegens een ander person aan te duiden. In dit geval doen ze gewoon wat aan hen is bevolen. We lezen van de Shi’a grootgeleerde, Shirazi het volgende:
ان غاية التقية لا تنحصر في حفظ الانفس ودفع الخطر عنها أو عن ما يتعلق بها من الاعراض والاموال، بل قد يكون ذلك لحفظ وحدة المسلمين وجلب المحبة ودفع الضغاين فيما ليس هناك دواع مهمة إلى اظهار العقيدة والدفاع عنها. كما انه قد يكون لمصالح آخر، من تبليغ الرسالة بنحو احسن
‘’Het doel van Taqiyya is niet begrensd met iemand zijn level of om kwaad van jezelf of van de familie of rijkdom af te wenden. Het kan zijn dat ‘’Taqiyyah’ gebruikt wordt om de eenheid van de Muslims te behouden als er geen noodzaak is om de echte Aqeedah (credo) te openbaren of te verdedigen. Het kan dienen voor andere doelen net zoals het verspreiden van de boodschap op een mooier manier’’ [i.e. door te liegen en te bedriegen].
Wat tussen de haakjes is, is uiteraard van mijzelf.
Boek: ‘’Al Qawaa’id al Fiqqiyyah’’ Juld 1, pagina 410
Auteur: ‘’Al Shaykh Naasir, Makaarim al Shir’aazi’’
Online: http://lib.eshia.ir/13010/1/410
Maar de Rafidi zou zichzelf niet zijn als hij niet zou liegen over de Profeet sallalahu aleyhi wasallam, en daarom lezen we in de Sh’a autoritaire boeken, zoals ‘’Al Hidaayah (Sadook,p51), ‘’Man Laa Yahduruh al Faaqih, p127’’, ‘’Wasaa’il al Shi’a, p466’’ Bihaar al Anwaar en Kashful Ghumma dat deze mensen het volgende aan de Profeet sallalahu aleyhi wasallam hebben toegeschreven en moge Allah tabaaraka wa ta’ala ze vernederen fi dunya wal aakhira voor deze misdaad.
تارك التقية كتارك الصلاة
‘’Hij die Taqiyyah verlaat, verlaat het GEBED’’
Auteur: ‘’Al Sadook’’
Boek: ‘’Al Hidaayah’’
Online: http://www.alseraj.net/3/index2.shtml?61&70&65&1&47